Ulubiony :)

piątek, 23 sierpnia 2013

Dzień Dobry :)

   Ostatnie dni przyniosły wiele atrakcji. Działo się tyle, że zapomniałam o wszystkim wokół. Nie twierdzę, że to źle, o nie, wszystko jest pięknie, ale przydałby mi się czas na pobycie sama ze sobą :) Jak już kiedyś wspominałam ogromną przyjemnością jest dla mnie gotowanie, dlatego też jak to mam w zwyczaju ostatnie stresy postanowiłam zostawić w kuchni. W efekcie powstało danie, które należy do moich ulubionych i którego nigdy sobie nie odmawiam nawet w dużych porcjach. A mianowicie Chicken Curry
   Uwielbiam kurczaka przygotowanego w ten sposób. Nie wiem czy w Polsce dostępny jest w sklepach koncentrat, z którego przygotowuję sos (ja swój dostaję od cioci z Anglii w ilości całych zgrzewek :)). Danie to przygotowałam kiedy pierwszy raz gotowałam dla mojego mężczyzny i chyba smakowało skoro postanowił mnie poślubić ;) Osobiście preferuję jedzenie tego rarytasu z pieczywem czosnkowym, bądź chlebkiem pita, narzeczony preferuje ryż (jak z resztą w większości potraw). Poniżej zamieszczam przepis i życzę jak zwykle smacznego ! Pozdrawiam :)

Składniki: 
podwójna pierś z kurczaka
koncentrat curry 
trzy duże cebule
mrożony groszek (opcjonalnie groszek z marchewką) 
około pół litra gorącej wody
olej do smażenia 
4-5 ząbków czosnku 
chilli dla ostrości 
Przygotowanie: 
Kurczaka pokrojonego w kostkę smażymy w głębszym garnku, dodajemy pokrojoną w półksiężyce cebulę. Wszystko podsmażamy do uzyskania złocistego koloru. Następnie zalewamy składniki gorącą wodą i dodajemy koncentrat curry. Koncentrat dodajemy po łyżce i mieszamy do rozpuszczenia. Pozostawiamy gotujący się sos na małym ogniu aż uzyska gęstszą konsystencję. Po około 10 minutach dodajemy opakowanie mrożonego groszku (ja dodałam z marchewką). Podczas gdy sos się gotuje dodajemy przeciśnięte ząbki czosnku. Na koniec doprawiamy chilli według uznania i gotowe :) Podajemy z ryżem, makaronem, pieczywem, co kto lubi ! 
 Koncentrat curry

Gotowe danie 
Ja :)

2 komentarze:

Prześlij komentarz

Obsługiwane przez usługę Blogger.