Gulasz wieprzowy

sobota, 14 września 2013

   

   Dzisiaj zgodnie z zapowiedzią zagości przepis, chęci do gotowania powróciły :) Tym razem padło na obiad tradycyjny, bez udziwnień i bez zbytniej inwencji. Prosty i domowy, ale smaczny. Początkowo gulasz podany miał być z plackami ziemniaczanymi, ale wrodzone lenistwo wzięło górę i stanęło na kaszy jęczmiennej.  Gulasz wyszedł pyszny (trudno go zepsuć) i chociaż sama przez wzgląd na wciąż obolały żołądek uraczyłam się czymś innym to domownikom smakował ;) Zapraszam do przepisu!


xxx Przepis xxx

Składniki: 

0,5 kg mięsa wieprzowego (łopatka lub gulaszowe)

1 duża papryka

3 cebule

mały przecier pomidorowy

0,5 l bulionu

3 ząbki czosnku

liść laurowy, ziele angielskie

olej do smażenia

papryka ostra mielona, sól, pieprz

Przygotowanie:

Umyte i oczyszczone mięso kroimy w kostkę i wrzucamy na rozgrzany olej. Doprawiamy do smaku. W czasie, gdy mięso się podsmaża kroimy paprykę i cebulę, a następnie wrzucamy na patelnię. Całość smażymy kilka minut. Zalewamy częścią buliony, dodajemy kilka ziarenek ziela angielskiego i liście laurowe. Gulasz dusimy pod przykryciem na małym ogniu od czasu do czasu mieszając przez około 45 minut. Jeżeli bulion odparuje, dodajemy go stopniowo, tak by się nie przypalało. Gdy mięso jest miękkie dodajemy przecier pomidorowy i mieszamy. Następnie dorzucamy przeciśnięte ząbki czosnku i przyprawiamy ostrą papryką według uznania. Sos można zagęścić śmietaną lub mąką (w moim przypadku nie było to konieczne). Danie podałam z kaszą jęczmienną i ogórkiem kiszonym, ale jest smakuje dobrze także z ziemniakami czy plackami ziemniaczanymi, czyli co kto lubi. Smacznego !






14 komentarze:

Inopportune pisze...

Uwielbiam gulasze <3

Fresh Is Yummy pisze...

Mniam:)

http://freshisyummy.blogspot.com/2013/09/applause.html

Rubita. pisze...

mniam:) wygląda smakowice :)

miss_ladybird pisze...

uwielbiam gulasze <3 w ogóle uwielbiam jeść ;D gorzej z gotowaniem ^^

be_yourself pisze...

ja mam odwrotnie ostatnio ;)

Unknown pisze...

Generalnie nie lubię mięsa, ale całość wygląda apetycznie, pewnie dzięki kolorystyce. ;)

Unknown pisze...

Całość wygląda apetycznie :)
http://veneaa.blogspot.com/

Pino pisze...

Wygląda przepysznie! Ostatnio zrobiłam kosteczki kurczaka w jakimś chińskim sosie, coś w stylu "pomysł na", położone na ryżu - wyśmienite. Wrażliwy żołądek? Nie miałam okazji przejrzeć wszystkich postów, ale masz może link do przepisów dla osób właśnie z takim problemem? Zmagałam się ostatnio z zapaleniem błony śluzowej dwunastnicy i powinnam zachować dietę, ale jakoś nie mam pomysłu na coś niezwykłego..

be_yourself pisze...

Mój wrażliwy ostatnio żołądek wynika z odmiennego stanu ;) ale mój narzeczony też ma problemy ze śluzówką właśnie, ostatnio dostał leki i ma je brać przez miesiąc w oczekiwaniu na poprawę. Co do diety to staram się, żeby potrawy po prostu nie były zbyt ciężkie :)

Unknown pisze...

http://holdwind-stuff.blogspot.com/ U MNIE KONKURS! ZAPRASZAM! :)

Kasia pisze...

Zawsze muszę do Ciebie zajrzeć jak mam pusty żołądek ;) i teraz nie mam wyjścia muszę wstać i coś sobie przygotować ;)

GGGosiAAA pisze...

mniam :P

Rozalia Fashion pisze...

;)

rozaliafashion.blogspot.com

Podliński Łukasz pisze...

mniam !; )

Prześlij komentarz

Obsługiwane przez usługę Blogger.